Meniu

Detalii Lege 208 din 21 Iulie 2021


Lege 208 din 21 Iulie 2021

Nr: 208/2021

Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 36/2021 privind utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate, însoțite de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată și sigiliul electronic calificat al angajatorului în domeniul relațiilor de muncă, și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

De cine a fost data legea: Parlamentul României

Parlamentul României -- Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 36/2021 privind utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate, însotite de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată și sigiliul electronic calificat al angajatorului în domeniul relatiilor de muncă, și pentru modificarea și completarea unor acte normative Parlamentul Românieiadoptă prezenta lege. Articol unic.— Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 36 din 5 mai 2021 privind utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate, însotite de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată și sigiliul electronic calificat al angajatorului în domeniul relatiilor de muncă, și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 6 mai 2021, cu următoarele modificări și completări: 1. Titlul ordonantei de urgentă se modifică și va avea următorul cuprins: aORDONANTĂ DE URGENTĂ privind utilizarea semnăturii electronice în domeniul relatiilor de muncă și pentru modificarea și completarea unor acte normative” 2. La articolul I punctul 1, alineatele (1 1 )—(1 3 ) ale articolului 16 se modifică și vor avea următorul cuprins: a(1 1 ) Părtile pot opta să utilizeze la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată. (1 2 ) Angajatorul poate opta pentru utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate ori a sigiliului electronic al angajatorului, pentru întocmirea tuturor înscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de muncă rezultate la încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului individual de muncă, în conditiile stabilite prin regulamentul intern și/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, potrivit legii.(1 3 ) Contractele individuale de muncă și actele aditionale încheiate prin utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate, precum și înscrisurile/ documentele din domeniul relatiilor de muncă se arhivează de către angajator cu respectarea prevederilor Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, republicată, și ale Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată, și vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora.” 3. La articolul I punctul 1, alineatele (1 4 ) și (1 5 ) ale articolului 16 se abrogă. 4. La articolul I punctul 1, alineatele (1 6 ) și (1 7 ) ale articolului 16 se modifică și vor avea următorul cuprins: a(1 6 ) Angajatorul nu poate obliga persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul să utilizeze semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată, la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă. (1 7 ) La încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă, părtile trebuie să utilizeze același tip de semnătură, respectiv semnătura olografă sau semnătura electronică, în conditiile prezentei legi.” 5. La articolul I, după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1 1 , cu următorul cuprins: a1 1 . La articolul 16, după alineatul (1 7 ) se introduce un nou alineat, alineatul (1 8 ), cu următorul cuprins: «(1 8 ) Organele de control competente au obligatia de a accepta, pentru verificare și control, contractele individuale de muncă și actele aditionale, precum și înscrisurile/documentele din domeniul relatiilor de muncă/securitătii și sănătătii în muncă încheiate în format electronic, cu semnătura electronică, potrivit legii, fără a le solicita și în format letric. La solicitarea acestora, documentele încheiate cu semnătura electronică pot fi transmise în format electronic și anterior efectuării controlului.»” 6. La articolul I punctul 2, litera o) a alineatului (3) al articolului 17 se modifică și va avea următorul cuprins: ao) procedurile privind utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate și semnăturii electronice calificate.” 7. La articolul II, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6, cu următorul cuprins: a6.La articolul 11, litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: «g) nerespectarea prevederilor art. 7 lit. c) referitoare la obligatia angajatorului de a asigura conditii pentru ca telesalariatul să primească o instruire suficientă și adecvată în domeniul securitătii și sănătătii în muncă, în special sub formă de informatii și instructiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la introducerea unui nou echipament de muncă, la introducerea oricărei noi proceduri de lucru, cu amendă de 2.000 lei.»” 8. După articolul II se introduce un nou articol, articolul II 1 , cu următorul cuprins: aArt. II 1 .— La articolul 21 din Legea securitătii și sănătătii în muncă nr. 319/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: «(3) Instruirea prevăzută la art. 20 alin. (4) trebuie să se efectueze în timpul programului de lucru, fie în interiorul, fie în afara întreprinderii și/sau unitătii, fie online.»” 9. La articolul III, alineatul (5) al articolului 21 se modifică și va avea următorul cuprins: a(5) În cazul folosirii variantei în format electronic prevăzute la alin. (4), dovada instruirii trebuie să fie semnată cu semnătură electronică, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată.” 10. La articolul IV, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: aArt. IV. — (1) Notiunile de semnătură electronică, semnătură electronică avansată, semnătură electronică calificată și sigiliul electronic, utilizate în cuprinsul actelor normative care fac obiectul art. I—III din prezenta ordonantă de urgentă, au întelesul dat de dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzactiile electronice pe piata internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE. (2) Angajatorul poate suporta, pentru el și pentru angajatii săi, în vederea îndeplinirii obligatiilor legale mentionate în prezenta ordonantă de urgentă, cheltuielile pentru achizitionarea semnăturilor electronice avansate sau semnăturilor electronice calificate utilizate pentru semnarea înscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de muncă/securitătii și sănătătii în muncă.” 11. La articolul IV, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2 1 ), cu următorul cuprins: a(2 1 ) Cheltuielile efectuate de angajator, prevăzute la alin. (2), reprezintă cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I , Nr. 720/22.VII.2021 5 Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, CRISTINA-MĂDĂLINA PRUNĂ PREȘEDINTELE SENATULUI ANCA DANA DRAGU București, 21 iulie 2021. Nr. 208.MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I , Nr. 720/22.VII.2021 6 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI. a); b); c); d); e); f); g); h); i); j); k); l); m)

Link monitorul oficial.




Ultima actualizare: 2024-04-26 13:46:49

Data adaugarii:2023-12-05 21:35:47

Pentru sugestii/colaborari ne puteti contacta la 0728 787 372.

Pentru colaborari, putem ajuta pe partea de digitalizare SSM, sau software facut la comanda (website, aplicatii, automatizari etc)